Stiri similare
Optiuni
Numele tau:* Orasul/Locatia:* Email-ul tau:* URL site personal: Comentariu:* trimite comentariul
Numele tau:* Email-ul tau:* Numele prietenului:* Email-ul prietenului:* Adauga mesajul tau: trimite comentariul

Concluziile incidentului aviatic de la Timisoara ar putea fi aflate in cateva luni

Directorul de investigatii din Ministerul Transporturilor, Mircea Ciuca, a declarat sambata seara, la Timisoara, ca nu se cunosc inca motivele pentru care trenul de aterizare din botul avionului nu s-a deschis si ca ancheta ar putea dura cateva luni de zile.

Potrivit lui Ciuca, comisia de ancheta a studiat aeronava, care a fost dusa de pe pista, intr-un hangar, insa este prematura tragerea unei concluzii. "La momentul acesta banuim ca este vorba despre o problema tehnica. Este evident faptul ca jamba de bot nu a mai iesit. De ce nu a iesit, urmeaza sa stabilim in timp. Pentru ca la ora asta nu putem determina inca motivele. Toate avioanele companiei Carpatair sunt verificate periodic, dar nu poate preciza cu exactitate cand a fost facuta ultima verificare tehnica a acestui avion", a declarat Mircea Ciuca, directorul de investigatii din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Comisia de ancheta se va intoarce la Timisoara saptamana viitoare. Concluziile incidentului se vor sti abia in cateva luni. "O sa ne ia cateva luni de zile interpretarea inregistrarilor si o sa urmeze un control amanuntit al trenului de aterizare, in mod special al jambei de fata", a mai spus Mircea Ciuca.

Potrivit directorului Carpatair, Nicolae Petrov, intretinerea unei astfel de aeronave costa, pe an, 1.200.000 de dolari. Compania detine in total 14 aeronave Saab 2000, ca cea implicata in incident.

Unul dintre pilotii aparatului Carpatair care a aterizat fortat, sambata, la Timisoara, a declarat ca a sesizat ca are o defectiune tehnica atunci cand efectua operatiunile pentru aterizare, moment in care se afla la aproximativ 10 km de aeroport. "Am aterizat aeronava, am facut o evacuare de urgenta, ne-am facut jobul nostru. Am sesizat defectiunea la o distanta de 10 kilometri de aeroport, cand am vrut sa cobor trenul de aterizare, am vazut ca este o eroare. Am facut procedura de go-around, am efectuat toate check-urile, am colaborat cu autoritatile de la Aeroportul Timisoara. Am informat pasagerii despre ce se intampla si ce se putea intampla. Am mai trait asa ceva doar la simulator, in real este prima oara. Nu am avut timp sa ne gandim, pur si simplu ne-am facut jobul nostru, pentru care suntem pregatiti, antrenati", a declarat pilotul Iurie Oleacov, in virsta de 41 de ani, intr-o conferinta de presa tinuta la aeroportul din Timisoara.

Alaturi de Oleacov s-a mai aflat si pilotul Leonid Babivschi (50 de ani).

Update 3 publicat Duminica, 1 Martie 2009 - 11:33
Aterizare fortata: Aeroportul Timisoara inchis pentru 3 ore, 13 curse aeriene afectate si pasageri inspaimantati
Aeroportul din Timisoara a fost inchis pentru aproximativ trei ore si 13 zboruri au fost afectate de incidentul din cursul diminetii, cand un aparat Carpatair a fost nevoit sa aterizeze fortat in urma unei defectiuni la trenul de aterizare. Pasagerii avionului au declarat ca pilotii nu i-au anuntat de existenta problemelor tehnice, ci doar ca problemele erau cauzate de vreme.

"Au fost afectate 12 zboruri care trebuiau sa plece de pe aeroport si un zbor Wizz Air care trebuia sa aterizeze la Timisoara si care a fost redirectionat catre Budapesta. La ora 12.00 aeroportul si-a reluat activitatea", a afirmat purtatorul de cuvant al Aeroportului din Timisoara, Carmen Stoica, citat de Newsin.

Potrivit acesteia activitatea a fost blocata, din cauza masurilor luate pentru aterizarea in siguranta a cursei care venea de la Chisinau, intre orele 9.30 si 12.00.

Pasagerii avionului, care a aterizat fortat pe aeroportul din Timisoara, au declarat presei ca pilotii nu i-au anuntat de existenta problemelor tehnice, ci doar ca problemele erau cauzate de vreme.

"Ne-au spus ca este ceata si ca pe pista este ghetus", a declarat unul dintre pasageri.

Noua italieni, doi germani, doi greci, zece romani si 23 moldoveni se aflau in avionul care trebuia sa aterizezela ora 8:05 laTimisoara.

Compania Carpatair nu este la primul incident aviatic. In 2008, o cursa Carpatair ce venea de la Timisoara si trebuia sa aterizeze la Bucuresti a iesit de pe pista. Pilotii si echipajul au spus ca la momentul aterizarii, la sol batea un vant foarte puternic si in rafale, lucru confirmat si de inregistrarile video ale pasagerilor.

In urma cu doua zile, un avion Turkish Arirlines s-a prabusit la Amsterdam. Noua persoane si-au pierdut viata in accident, printre care trei piloti. Alte 63 de persoane erau internate joi, dintre care sase se aflau in stare critica. Aeronava fusese reparata dupa o defectiune tehnica detectata la inceputul saptamanii.

Update 2 publicat Sambata, 28 Februarie 2009 - 13:53
Toti pasagerii avionului care a avut probleme cu aterizarea la Timisoara au fost evacuati in siguranta
Avionul care trebuia sa aterizeze la Timisoara a aterizat cu bine, dupa ce a survolat peste o ora si jumatate aeroportul, pentru a consuma combustibilul din rezervoare si a reduce astfel posibilitatea declansarii unui incendiu puternic in momentul aterizarii fortate. Toti pasagerii si membrii echipajului sunt in siguranta.

Potrivit unor surse aeroportuare, rezervoarele avionului erau pline la mai mult de jumatate din capacitate.

Purtatotul de cuvant al aerorpotrului, Carmen Stoica, a confirmat ca la bord se afla 47 de pasageri si patru membri ai echipajului.  

Toate celelate curse care trebuiau sa aterizeze sau sa plece de pe aeroprot au fost anulate.

Presedintele Carpatair: Nu au fost victime, pasagerii au iesit pe usa principala 

"Nu au fost victime, pasagerii au iesit pe usa principala, nu a fost o evacuare de urgenta", a declarat presedintele Carpatair, Nicolae Petrov, care a mentionat faptul ca suspecteaza o defectiune la trenul de aterizare. "Si noi am fost surprinsi de modul in care au actionat pilotii, s-au comportat conform manualului, echipajul a avut timp sa pregateasca o aterizare de urgenta".

Pilotii, angajati ai Carpatair, sunt cetateni ai Republicii Moldova. Este vorba despre Iurie Oleacov, de 37 de ani, si Leonid Babischi, de 47 de ani . "Cei doi piloti au experienta foarte mare, sunt la companie de mai mult de zece ani, au antrenamente de doua ori pe an", a precizat Nicolae Petrov.   

Ministerul Transporturilor va trimite o echipa de investigatii la Aeroportul din Timisoara

 Director investigatii in Ministerul Transporturilor, Marian Ciuca,a declarat ca Ministerul Transporturilor va trimite o echipa de investigatii la Aeroportul din Timisoara.

"Aeronava a aterizat in conditii bune, nu sunt probleme, pasagerii au fost debarcati, este un lucru extraordinar ca s-a intamplat asa. Este de apreciat modul in care a actionat echipajul si, bineinteles, masurile de siguranta luate de aeroport. Comisia deja a fost constituita la nivelul Ministerului Transporturilor, urmeaza sa ne deplasam la Timisoara si sa urmam procedurile de investigatie specifice", a declarat Ciuca, citat de Newsin.


Aeronava se afla intr-o stare excelenta, conform reprezentantilor Carpatair. "Este o aeronava SAAB 2000, fabricata in Suedia, nu se pune nici o problema la acest capitol (n.red. - al intretinerii tehnice). Acum chiar nu am verificat varsta aeronavei, dar SAAB-urile noastre sunt din anii 1995, 1998 sau 2000", a declarat Nicolae Petrov, presedintele companiei Carpatair. 

Update 1 publicat Sambata, 28 Februarie 2009 - 09:52
Un avion cu 47 de persoane la bord are probleme cu aterizarea, la Timisoara
Un avion are probleme cu probleme cu trenul de aterizare, la Timisoara, turnul de control a anuntand ca in avion sunt 47 de pasageri si 4 membri ai echipajului.

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Timis pregateste un covor de spuma pentru o aterizare fortata a avionului, anunta Realitatea TV.

 Avionul a avut probleme la deschiderea trenului de aterizare, sambata dimineata, cand se pregatea de aterizare pe aeroportul din Timisoara.16 ambulante si trei masini de pompieri au fost trimise la aeroport.

Pana in acest moment, avionul, apartinand Carpatair si care venea de la Chisinau nu a aterizat.

In cazul in care pilotii nu vor reusi sa deschida trenul de aterizare, avionul va trebui sa aterizeze pe burta, a precizat Sorin Stoicescu, expert in aviatie. "Aeronavele folosite de Carpatair sunt foarte bune. Indeplinesc toate conditiile de siguranta", a mai spus Stoicescu.

Aparatul trebuia sa aterizeze sambata dimineata la ora 8.05.

Articol original publicat Sambata, 28 Februarie 2009 - 09:22
Cuvinte cheie: incident aviatic, Timisoara, Carpatair, Aeroportul din Timisoara, pasageri, accident, avion, aterizare, Avion | Afisari: 1,750
Comentarii (1)
nico, Rm.valcea (Duminica, 1 Martie 2009 - 08:07)
felicitari,domnilor piloti!!!!!!!!!
sa fiti sanatosi si viata lunga!

VREMEA

Acum:
Temperatura:
Umiditate:
Viteza vantului:
:
Temperatura minima:
Temperatura maxima:
:
Temperatura minima:
Temperatura maxima:
Ultima actualizare:
Vremea in alte localitati:
Store Hours