Adoptiile interne, urgentate; Spitalele, obligate sa interneze pacientii in stare critica;Pensia "capsunarilor" romani: pana la 1.000 de euro pe luna

Adoptiile interne, urgentate. "Parintii romani ar putea adopta un copil in mai putin de 8 luni, iar infierile internationale ar putea fi facute si de matusi si de unchi, nu doar de bunici, spune Bogdan Panait, noul sef de la Oficiul Roman pentru Adoptii.Birocratia din procesul de adoptie interna va fi diminuata, astfel incat copilul sa stea mai mult la familia care il doreste, pentru a se adapta mai usor. Perioada ar putea fi scurtata sub opt luni, cat dureaza acum, in medie, procesul din momentul in care parintii primesc dreptul de a adopta. Aceasta este principala modificare pe care o are in plan noul sef de la Oficiul Roman pentru Adoptii (ORA), Bogdan Panait, cel care a fost secretar de stat la Autoritatea pentru Protectia Copilului in timpul guvernului Tariceanu I. Intr-un interviu pentru Cotidianul, oficialul a spus ca intentioneaza sa opereze mai multe modificari in legislatia adoptiei, cum ar fi micsorarea perioadelor de obtinere a actelor de catre parinti sau obligativitatea testelor de paternitate in cazul tatilor care isi recunosc tarziu copiii.In conditiile in care exista inca un raport de 2 la 1 intre famliiile adoptatoare si copiii adoptabili din Romania (in 2008 erau circa 2.500 de familii si 1.166 de copii), Panait spune ca toti cei 26.000 de copii parasiti din institutii trebuie sa aiba sansa de a li se gasi o familie, fie ca au 15 ani sau sunt mult mai mici.Insa oficialul pune accent pe adoptia rapida in cazul bebelusilor abandonati, al caror numar ajunge la 1.000 pe an. "Vom promova adoptia cat mai rapid pentru copiii mici, fara a face rabat de la norme clare. In loc sa stea la asistentul maternal, mai bine se declara adoptabil si este plasat la o familie sa stea cu ea. Cu procedura actuala, noi nenorocim mii de copii, un copil sta vreo doi ani pana sa fie adoptat. Pe mine ma intereseaza copilul sa aiba o familie, nu sa insist pe langa o mama care oricum nu il vrea", explica oficialul pentru Cotidianul.

Spitalele, obligate sa interneze pacientii in stare critica. "Ministrul Sanatatii, Ion Bazac, impune masuri prin care, teoretic, pacientii nu vor mai fi plimbati de la un spital la altul. Potrivit unui ordin ministerial, internarea pacientilor in stare critica este obligatorie. Medicii trebuie sa rezerve 5%-10% din paturi pentru urgente.Domnul Lazarescu" nu va mai fi plimbat cu ambulanta de la un spital la altul pana la moarte, promite ministrul Sanatatii, Ion Bazac. Potrivit unui ordin intrat ieri in vigoare, medicul de garda de la Unitatea de Primiri Urgente (UPU) este cel care decide internarea pacientului. Pana acum aceasta hotarare era luata de medicii din sectiile de specialitate, in functie de numarul de paturi libere.Potrivit aceleiasi surse, in cazul in care bolnavul trebuie internat la o sectie a spitalului unde sunt ocupate toate paturile, dar la o alta sectie exista un loc liber, atunci pacientul va fi internat aici pana cand se va elibera patul de la sectia respectiva. Spitalele de urgenta sunt obligate sa aiba saloane de observatie si paturi-tampon, astfel incat pacientii in stare grava sa fie tinuti sub observatie medicala pana la 24 de ore.Spitalele care nu au UPU, dar acorda totusi asistenta medicala de urgenta, vor asigura intre 5% si 10% din numarul de paturi pentru cazurile urgente", scrie Adevarul.

Sindicalistii din educatie se pregatesc de greva. "Sindicalistii din invatamant ameninta cu boicotarea examenelor nationale in cazul in care proiectul de ordonanta ramane asa cum a fost el propus de guvern: fara sporuri salariale si fara un fond de premiere.Acestea au fost primele concluzii ale discutiilor de la Ministerul Muncii care au avut loc aseara. Desi ar fi trebuit sa fie ultima runda de negocieri, sindicalistii si reprezentantii guvernului nu au ajuns la un consens.Reprezentantii sindicatelor din invatamant, Constantin Ciosu, secretar general al Federatiei Educatiei Nationale (FEN), si Marius Nistor, presedinte executiv al Federatiei "Spiru Haret", au declarat ca nu accepta trocul propus de guvern, in care li se promitea scoaterea articolului 20, cel care lasa loc sefilor de institutii sa disponibilizeze oameni, in schimbul pastrarii in proiectul de ordonanta a articolelor care prevad ca fondul de premiere, salariile de merit si sporul de antena sa nu se acorde in anul 2009. Astazi, de la ora 10.00, la Colegiul "Mihai Viteazul", sindicalistii din educatie vor hotari care sunt masurile pe care le vor lua in perioada urmatoare. Ei nu exclud greva generala. Pana la inchiderea editiei, sindicalistii din celelalte ramuri
nu iesisera de la negocieri", informeaza Evenimentul Zilei.

Locatarii si consilierii bucuresteni se bat pe reclamele de pe blocuri. "Consilierii generali ai Capitalei vor sa interzica amplasarea meshurilor pe blocuri, desi asociatiile de locatari spun ca este o sursa de venit considerabila.Reclamele de tip plasa amplasate pe fatadele blocuri, cunoscute si sub numele de meshuri, ar putea fi interzise, ele fiind inlocuite cu unele luminoase care vor fi fixate pe acoperisul blocurilor. Proiectul, initiat de consilierii PDL, are ca argumente principale estetica orasului si faptul ca multe dintre suporturile publicitare de tip plasa nu au autorizatie de construire. Exceptie de la interdictie ar urma sa faca doar cladirile aflate in constructie, precum si cele in curs de renovare.In plus, consilierul general Horatiu Tica, initiatorul proiectului, sustine ca o parte a firmelor ce amplaseaza astfel de suporturi nu au acordul proprietarilor."Firmele se inteleg numai cu administratorul sau cu presedintele asociatiei de proprietari, fara a avea acordul locatarilor", sustine Tica. Pe de alta parte, presedintii mai multor asociatii de locatari spun ca fara meshuri nu s-ar mai face nici o reparatie la blocuri. "Nu am primit nici un leu, niciodata, de la nici o primarie. Avem trei reclame pe bloc din care am strans, intre 1 septembrie 2008 - 1 ianuarie 2009, aproximativ 130.000 de lei. Cu acesti bani facem toate reparatiile la bloc", ne-a explicat Dinu Gabriel, administratorul blocului numarul 252 de pe Bulevardul Magheru. Potrivit acestuia, si cand nu are meshuri pe bloc, asociatia de locatari castiga bani, pe motiv ca firmele platesc taxa de rezervare a spatiului.Potrivit reprezentantilor firmelor de publicitate, pentru amplasarea unui mesh pe un bloc, fiecare proprietar primeste, lunar, intre 25-100 de euro, in functie de zona.Reprezentantii firmelor de publicitate sustin ca, din totalul pietei de outdoor, segmentul meshurilor reprezinta intre 15 si 20%, potrivit Mistic Media, in timp ce News Outdoor il estimeaza la 40%", scrie Cotidianul.

Pensia "capsunarilor" romani: pana la 1.000 de euro pe luna. "Romanii care muncesc legal in strainatate isi pot rotunji pensiile chiar pana la valori de 500-600 de euro pe luna datorita contributiei la sistemele de asigurari sociale din statele unde au lucrat.
Vechile state ale UE ofera romanilor care au platit asigurari sociale pe teritoriul lor cel putin 5 ani pensii mai mari decat cele acordate de statul roman pentru munca de-o viata in tara. De pilda, un iesean "migrator" care a lucrat in tara peste 36 de ani, dintre care 20 de ani la grupa a doua de munca, a primit 499 de leipensie, iar dupa 5 ani, 3 luni si 10 zile de lucru in Italia pensia sa este de 573 de lei, a explicat Adriana Grecu, directorul Casei Judetene de Pensii Iasi. Evident, daca perioada muncita in strainatate este de peste 10-15 ani, pensia comunitara poate ajunge si la 1.000 de euro.Oficialii Casei Nationale de Pensii sustin ca numarul celor care solicita pensie comunitara dupa ce au muncit in Germania, Italia sau Spania a ajuns deja la 4.000 si creste continuu, deoarece multi dintre lucratori implinesc varsta de pensionare. "La calculul pensiei, noi aplicam doua principii: principiul totalizarii perioadei de asigurare in statele membre in care persoana a lucrat si principiul proportionalitatii, adica o creditare cu un numar de puncte a perioadelor lucrate in Romania, respectiv in strainatate", spune Maria Luiza Socol Florescu, directorul pentru relatii internationale al Casei Nationale de Pensii", scrie Romania Libera.

Soarta Nabucco, pe muchie de cutit. "Romania s-a opus adoptarii pachetului de proiecte energetice deoarece nu facea referire stricta la gazoductul Nabucco. Seful diplomatiei romane a constatat, ieri, la reuniunea ministrilor de externe ai UE, ca sintagma "proiectul Nabucco" a fost inlocuita de "coridoare energetice sudice".Surpriza la reuniunea ministrilor de externe europeni (CAGRE) de la Bruxelles. La capitolul pachetului energetic, in concluziile finale nu se mai face referire strict la proiectul Nabucco, motiv pentru care Romania a contestat denumirea nou introdusa: "coridoare energetice sudice".Pozitia Romaniei este sustinuta si de Austria, Polonia si Slovenia. "Romania sustine ca proiectul Nabucco cu denumirea sa sa fie inclus pe lista proiectelor energetice europene si nu accepta inlocuita formulei "pachetul Nabucco" cu sintagma "coridoare energetice sudice", a afirmat ministrul roman de externe, Cristian Diaconescu, la intalnirea cu ziaristii romani.El a tinut sa sublinieze ca, in opinia Romaniei, proiectul Nabucco "corespunde cerintelor europene la capitolul securitate energetica".Seful diplomatiei romane a evitat insa sa comenteze motivul inlocuirii denumirii Nabucco, spunand ca negocierile vor continua, subiectul in cauza urmand sa fie pe agenda discutiilor liderilor europeni de joi si vineri."Speram ca aceste element sa fie clarificat pana la Summit, mai ales ca proiectul Poseidon a ramas pe lista de proiecte cu denumirea sa initiala", a mai spus Diaconescu. O decizie finala privind finantarea Nabucco va fi anuntata insa la Summit-ul energetic european din 7 mai", titreaza Adevarul.

Mircea Sandu isi pregateste apararea. "Mircea Sandu, presedintele Fede ratiei Romane de Fotbal, a promis ieri ca nu va mai aparea in mass-media pana pe data de 5 mai.Motivul oficial al deciziei nu este, asa cum s-ar crede, arbitrajele partinitoare din Liga I, nici jocurile de culise si nici macar evolutia palida a tricolorilor in campania pentru Mondiale, ci "modul in care presa intelege sa amplifice toate scandalurile, agresiunea verbala, injuriile si balacarelile de care se fac vinovati anumiti conducatori"."Nasul" n-a putut sa explice ieri in ce fel va schimba tacerea sa actuala stare de lucruri: "E forma mea de protest, nu am idee daca vor fi mai putine injuraturi la televizor dupa aceea".Mircea Sandu nu a amutit la intamplare in aceasta perioada. Pe 28 martie si 1 aprilie, echipa nationala joaca impotriva Serbiei si a Austriei doua meciuri vitale pentru calificarea la Cupa Mondiala de anul viitor. In cazul unui esec, Sandu va putea gandi strategia pentru urmatorii ani fara a fi nevoit sa ofere prea multe explicatii. "Daca ratam a ceasta calificare, e momentul sa incepem sa gandim o noua strategie pentru Cupa Mondiala din Brazilia 2014. In ce-l priveste pe Victor Piturca, el poate pleca de la echipa na tionala chiar daca ne duce la Mondiale", a mentionat Sandu pentru Evenimentul Zilei.

Mihaela Radulescu ar putea ramane fara copil. "Fostul sot al Mihaelei Radulescu, Elan Schwartzenberg, a depus, astazi, la Judecatoria sectorului 1, o cerere de incredintare a custodiei copilului sau, Ayan. Procesul urmeaza sa inceapa pe 8 aprilie."Incredintarea minorului", asa cum se numeste oficial actul, a fost depus si va fi judecat in procedura de urgenta. Totodata, Schwartzenberg a depus, separat, la Judecatoria Sectorului 1 si o cerere prin care solicita instantei sa-i fie incredintat minorul, pana cand se va da o decizie finala in primul proces. Acest al doilea proces va incepe pe 24 martie."Refuz sa comentez o asemenea absurditate, e cel mai ticalos gest pe care il poate face cineva, sa smulga copilul din bratele mamei lui. Dar milionarii pot orice. Sper sa nu cumpere si justitia", a fost reactia Mihaelei Radulescu.Divortul cuplului Radulescu-Schwartzenberg, dupa o casatorie de zece ani, a luat prin surprindere pe toata lumea mai ales prin discretia cu care s-a produs. Cei doi s-au prezentat mana-in-mana la Tribunal, cu zambetul pe buze, dand dovada de bun-simt si maturitate", scrie Evenimentul Zilei.

Publicat Marti, 17 Martie 2009 - 08:17
Cuvinte cheie: adoptii, urgente, spitale, capsunari, pensii, sindicate educatie, reclame blocuri, Nabucco, Mircea Sandu, Mihaela Radulescu | Afisari: 65,535