Stiri similare
Optiuni
Numele tau:* Orasul/Locatia:* Email-ul tau:* URL site personal: Comentariu:* trimite comentariul
Numele tau:* Email-ul tau:* Numele prietenului:* Email-ul prietenului:* Adauga mesajul tau: trimite comentariul

Tun "Voiculescu" la DNA: terenuri preluate de la stat la un pret de 400 de ori sub cel al pietei

Dan Voiculescu, liderul fondator al Partidului Conservator, este cercetat de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie (DNA), alaturi de alte 26 de persoane, intr-un dosar care vizeaza legalitatea privatizarii Institutului de Cercetari Alimentare, tun imobiliar estimat de presa la 40 de milioane de euro.

"Pană in acest moment au fost puse sub invinuire 27 de persoane, in sarcina carora s-au retinut infractiunile de spalare de bani si de subevaluare a activelor in cadrul actiunii de privatizare a ICA. ", se arata in comunicatul postat pe site-ul DNA.

Potrivit Newsin, care citeaza surse judiciare, printre persoanele cercetate se afla si Dan Voiculescu. Presedintele fondator al PC nu a comentat informatiile.

ICA a fost scos la vanzare in anul 2003 de catre Agentia Domeniilor Statului. Anterior, in 2002, printr-o hotarare a Guvernului condus de Adrian Nastase, ICA fusese infiintat in urma reorganizarii Institutului de Chimie Alimentara din subordinea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice. Actionar unic al institutului nou infiintat era Agentia Domeniilor Statului.

Conform hotararii, ICA prelua 3,7 hectare teren neagricol in Bucuresti (zona Baneasa) si 550 de metri patrati in Zamora-Busteni, la care se adaugau cladirile aflate in proprietatea Institutului de Chimie. In acelasi, timp, terenurile si cladirile erau trecute din domeniul public (statul echivalent cu lipsa oricarei posibilitati de instrainare) in domeniul privat al statului.

In anul 2003 institutul nou-infiintat a fost scos la privatizare, insa potrivit presei, Corpul de control al Ministerului Agriculturii a constatat ca Grivco, firma lui Dan Voiculescu, care se inscrisese la licitatie, nu indeplinea unele conditii de participare. Licitatia a avut totusi loc, iar al doilea participant a fost Gheorghe Mencinicopschi, director al institutului, ca persoana fizica. Grivco a castigat cu o oferta de 3,8 miliarde lei, echivalentul a 100 de mii de euro. Insa, sustine cotidianul Ziua, valoarea de piata totala a terenurilor si cladirilor apartinand ICA era de 40 de milioane de euro.

Dosarul a fost deschis in 2007 de Parchetul General, insa a fost trimis ulterior la DNA. E al doilea dosar penal in care e cercetat Dan Voiculescu. In cazul Loteria, in care mai sunt cercetate alte cinci persoane, el e acuzat de spalare de bani. Voiculescu a calificat invinuirile drept "aberatii".

Liderul conservator are si un proces cu CNSAS, dupa ce institutia a decis, in anul 2006, ca Voiculescu a colaborat cu Securitatea ca politie politica. El a contestat decizia, iar in urma acestei contestatii dosarul a ajuns la Curtea Constitutionala, care a hotarat ca insasi legea de functionare a CNSAS e neconstitutionala. Saptamana trecuta, procesul aflat la Tribunalul Bucuresti a fost suspendat din nou, tot in urma cererii lui Voiculescu, iar dosarul a fost trimis la Curtea Constitutionala.

Tot saptamana trecuta, liderul PC Daniela Popa a declarat ca Dan Voiculescu va candida din nou la alegerile parlamentare. El a demisionat din Senat in septembrie anul trecut, spunand ca recurge la acest gest fiindca nu a reusit sa-si promoveze initiativele legislative.

Foto : Newsin

Publicat Vineri, 26 Septembrie 2008 - 17:27
Cuvinte cheie: voiculescu, DNA, tun imobiliar, Baneasa, procurori | Afisari: 65,535
Comentarii
Nu s-a publicat nici un comentariu pentru acest material.

VREMEA