Alte analize
Optiuni
Numele tau:* Orasul/Locatia:* Email-ul tau:* URL site personal: Comentariu:* trimite comentariul
Numele tau:* Email-ul tau:* Numele prietenului:* Email-ul prietenului:* Adauga mesajul tau: trimite comentariul

De ce are succes emisiunea "Romanii au talent"

Cum a reusit productia "Romanii au talent", difuzata vineri seara la Pro Tv, sa devina cea mai urmarita emisiune de divertisment din ultimii 10 ani? "Este o tentativa eficienta de flatare a specificului national", "un show bine pus la punct, prin contrast cu felul cum se face televizunea in Romania", "o emisiune autentica", au declarat pentru DailyBusiness.ro specialistii in domeniu.

"Explicatia e aparent simpla, trebuie insa nuantata. Dupa 'Romania, te iubesc!', un brand cert al comercialului generalist Pro Tv, aceasta ar fi a doua tentativa de flatare eficienta a specificului national, fara a ne scoate neaparat patriotismul pe nas", a declarat Daniela Zeca-Buzura, lector universitar doctor in cadrul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii.
Recordul de a aduna 5 milioane de telespectatori in fata televizorului poate fi pus si pe seama faptului ca emisiunea nu prea are concurenta, in intervalul orar (20:30-22:30) in care se difuzeaza.

"Romanii au talent se mentine la ratinguri foarte mari pentru ca este un show bine pus la punct, prin contrast cu felul cum se face televiziunea in Romania. Faptul ca ratingul de la editia a treia e un pic mai mare decat cel de la prima sugereaza ca pentru 'Romanii au talent' revine in fata televizoarelor un public care era mai putin interesant de acest tip de divertisment", a declarat Iulian Comanescu, analist media.

"Tot ceea ce este natural atrage lumea. Fiecare se proiecteaza pe el si zice: 'domne, as putea sa fiu si eu acolo!'. Si totodata exista si acea curiozitate regionala: Ia sa vedem, cine sunt mai talentati moldovenii sau ardelenii?", a declarat Florin Tudose, psiholog.
Pe de alta parte, Comaneascu considera ca emisiunea celor de la Pro TV vine "pe seceta", intr-o epoca in care bugetele de reclama ale televiziunilor au scazut vreo doi ani la rand.

"Programele de calitate costa, si nici inainte de criza proprietarii romani de media nu prea mai investeau in aceasta calitate. De fapt, pana la 'Romanii au talent', pe piata TV din Romania au facut valva tot felul de Oana Stancu si Adrian Ursu, personaje suspecte politic, care s-au incaierat cu concurenta pentru ratinguri de 1-2 puncte. Cam asta a fost dinamica pietei si asta va fi si mai departe, din cauza anilor electorali care vin", a explicat Comanescu.

Potrivit lui, televiziunea a investit mult in aceasta emisiune, fapt dovedit si de premiul pus in joc de 120.000 de euro fata de 50.000-100.000 de dolari in tari precum Belgia sau Olanda.
 

Citeste mai mult pe dailybusiness.ro.

Publicat Marti, 8 Martie 2011 - 10:49
Cuvinte cheie: romanii au talent, tv, divertisment, show | Afisari: 65,535
Comentarii
Nu s-a publicat nici un comentariu pentru acest material.

VREMEA

Acum:
Temperatura:
Umiditate:
Viteza vantului:
:
Temperatura minima:
Temperatura maxima:
:
Temperatura minima:
Temperatura maxima:
Ultima actualizare:
Vremea in alte localitati:
Store Hours